Kitabın başka bir sayfasında, uzay istasyonunun içinde yüzen bir kadın astronotun kameraya
gülümsediğini görüyoruz. Bu noktada astronotlar için gereken nitelikler ve deneyimler genişliyor. NASA'nın astronot eğitim programı mekanları, her yıl binlerce başvuruyla oldukça rekabetçidir. Ancak kitapta kadınların eğitiminden, becerilerinden ve bilgisinden söz edilmiyor.
Bunun yerine, başlıkta "Yerçekimi 0'da her gün kötü bir saç modeli günüdür" yazıyor. Kadınların dış görünüşüne odaklanan bu tür yorumlar, katkılarını ciddiye almıyor. Dahası, araştırmalar rol modellerde dış görünüşün vurgulanmasının kız öğrencilerin öz değerlendirmelerini azaltabileceğini veya bilim çalışmalarını onlara ulaşılmaz hale getirebileceğini gösteriyor.
Çalışmamız disiplinler arasında da önemli farklılıklar göstermektedir. Fizik kitaplarında, görüntülerin %87'si erkek veya erkektir ve kadın astronotların tasvir edildiği bazı görüntülerde, hiçbir zaman bir uzay aracına pilotluk yaparken, deneyler yaparken veya uzayda yürürken tasvir edilmezler.
Biyoloji kitaplarında ise kadın ve erkeğin dengeli bir resmi vardır ve kadın doktorlar, erkek doktorlarla aynı faaliyetlere ve statüye sahip olarak tanımlanır. qqcitybet
Bu neden önemli
Resmin veya resmin önemli olmadığını, bir fotoğraf veya illüstrasyondaki mesajın önemsiz olduğunu düşünebilirsiniz. Milyarlarca sterlinlik reklam endüstrisi sizinle aynı fikirde değil. Reklam nadiren bir ürün veya hizmet hakkında ayrıntılı bir argüman sunar, ancak bu mesajın daha az güçlü olmasını sağlamaz. Buna karşılık, reklamcılık, çekici bir yaşam tarzını modellemek ve statü takdirini veya saygısını iletmek için görüntüleri kullanmak gibi kenar belirteçler aracılığıyla ikna etmeye dayanır.
Aynı şekilde, çocuk kitapları kariyer seçeneklerinin reklamını yapar ve resimler, bu işlerle ilgili olarak kadın ve erkekler için ne anlama geldiğini anlatır. Bilimin tüm alanlarının kadınlara da açık olduğunu göstermek için çocuk bilim kitaplarında kadınların yer alması gerekiyor.
Araştırmalar, çocukların okula gitmeden önce bile erkek egemen mesleklerde erkeklerin daha iyi durumda olduğuna dair bir fikre sahip olduklarını gösteriyor. Kızların, sekiz yaşından itibaren bile, anne babalarından ve öğretmenlerinden matematiği ve bilimi sıklıkla reddettikleri gerçeği göz önüne alındığında, fizik dersi alan A'lı öğrencilerin sadece %20'sinin kız olması belki de şaşırtıcı değildir.
Başarılı kadın bilim insanlarıyla yapılan röportajlar, kızların bilimde rol model aradıklarını, ancak çoğu zaman bulamadıklarını gösteriyor.
Bu nedenle çocuk kitaplarındaki resimlere daha fazla önem verilmesi önemlidir. Kitap editörleri ve çizerler, kadınları nitelikli, yetenekli ve teknik olarak yetenekli olarak tasvir etmek için önemli çaba sarf etmelidir. Sadece asistan veya gözlemci olarak değil, bilimsel faaliyetlere aktif olarak katılan ve uygun araç ve gereç kullanan kişiler olarak tasvir edilmeleri gerekir.
Komentar
Posting Komentar